Sassa brassa mandelmassa

SAS lägger i en ny växel och satsar full fart framåt med reklamkampanjer och nya linjer samt lägger ännu en historia till berättelsen om SAS. DN: SAS startar om efter krisen  Jag har själv sett ett stort antal annonser för SAS idag, ett klassiskt och föga förvånande grepp när det skrivs om dåligt agerande från företaget, och något jag också kommenterat här:  SAS kan säljas

Dock, är det inte nu läge att hålla igen lite och känna in marknaden och lägga upp en strategi som håller i längden? Njae, det kan nog ha varit så att det hela var ett drama iscensatt av ägarna för att sätta press på personal och fack. Bara då går logiken ihop med tanke på att SAS är ett bolag som går med vinst.

Läs också gärna appropå SAS vinster ett tänkvärt inlägg om hur bakvänt företagsekonomi kan fungera. Mina tankar hittar du i en kommentar på sidan. Stadshus: Saker jag inte förstår

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s